nasib fkm

Posted by under ,
mengikut trend pelantikan ydp, kebiasaannya calon umum dari fkm akan diberikan keutamaan untuk dilantik sebagai ydp kerana kebiasaannya calon dari fkm akan mendapat undian terbanyak dengan sokongan dari mahasiswa fkm yg merupakan paling ramai di ump dan fkm merupakan fakulti terbesar di ump. tapi mengikut keputusan prk baru2 ini, calon umum dari fakulti kimia yg mendapat undian terbanyak. mengapa ini terjadi? sepanjag tempoh bermanefesto bagi calon yang bertanding, pelbagai gosip dan fitnah yang xdiketahui kesahihannya dan ade yg terbukti benar bertiup kencang dikalangan mahasiswa ump terutamanya mahasiswa ump dari fkm. gosip dan fitnah ini ternyata membuatkan mahasiswa fkm hilang kepercayaan terhadap calon yang ingin mewakili mereka sendiri.
hazwan syafiq yang sebelum ini mendapat sokongan paling tinggi daripada mahasiswa fkm ternyata jatuh kecundang dengan hanya 1881 undi sahaja dan undian ini dikatakan dari mahasiswi ump keseluruhannya. walaubagaimanapun, nasib mahasiswa fkm terselamat dengan kemenangan khaliq, pelajar diploma kejuruteraan mekanikal dengan undian sebanyak 2490 undi. mahasiswa fkm keseluruhannya berasa lega kerana mereka masih mempunyai wakil umum dari pekan dalam barisan mpp yang baru.
khaliq bukanlah calon favorite mahasiswa fkm tetapi gosip yang melanda dirinya adalah gosip yg kurang panas didengar dan tidak membuatkan mahasiswa fkm marah. bagi menempuh hari-hari yg penuh mencabar bagi mahasiswa fkm, aku nak ingatkan agar mahasiswa fkm peka dengan nasib yang menimpa mereka dan segera salurkan kesaluran yang betul sepaya ada tindakan yang akan diambil bagi membolehkan nasib mereka terbela. 
bagi menyalurkan ketidak puasan hati anda terhadap isu2 yang melanda anda, anda disarankan ke blog gerabak mekanikal. untuk memasukkan enty anda, sila emailkan ke gerabakmekanikal@yahoo.com

http://mechanicalfiles.blogspot.com/

2 comments:

On January 30, 2010 at 4:04 PM , S.Azeem Ong said...

salam.


undian tertinggi ialah sdri hafizah dr fac kimia.

yg jadi ydp skrg ialah sdr adelan juga dr kimia.


mmg FKM paling ramai, tapi klu tgk statistik bilangan pelajar, FKM lebih dlm 80 org je berbanding dgn FKKSA.

dan % FKM yg turun mengundi ada dlm 80% kot manakala FKKSA dlm 90%+


ditmbh lagi dgn isu2 yg ditimbulkan trhdp calon FKM..

but still, calon umum FKM (sdr khaliq) jadi NYDP (kampus pekan).

 
On January 30, 2010 at 7:07 PM , I'n said...

terima kasih kerana membetulkan artikle ni..
aku akan betulkan balik..

kalau aku ade tersalah tulis ape2 sila komen...